Stres przedmaturalny towarzyszy niemal wszystkim uczniom. Wiąże się on często z poczuciem złego przygotowania, brakiem pewności w siebie i własne możliwości jednak konsekwencje tego stanu rzeczy mogą być znacznie poważniejsze niż chwilowy ból głowy czy ból brzucha. Nerwy często sprawiają, że nie jesteśmy w stanie skupić się na zadawanych nam pytaniach i poleceniach. Może to sprawić, że udzielimy błędnej odpowiedzi lub nie udzielimy jej w cale, gdyż po prostu się „zatniemy”. Wizja egzaminu ustnego, podczas którego bezmyślnie patrzymy na podłogę lub pisemnej matury, która wydaje nam się nie do zdania często pojawia się w koszmarach spowodowanych ogromnym stresem przeżywanych przez maturzystów na całym świecie. Niektórzy starają się zwalczać stres, korzystają z różnego rodzaju naturalnych składników jak mleczko pszczele lub witamina c1000, niektórzy z nich starają się jeść więcej warzyw, w tym marchewek zawierających beta karoten, gdyż wierzą, że zawarte w jarzynach mikroelementy wesprą ich organizm w walce ze stresem i napięciem. Oczywiście powinni pamiętać przede wszystkim o tym, że decydującą rolę w procesie podchodzenia do egzaminu dojrzałości jest staranne przygotowanie i ciężka praca, której owoce maturzyści mają zebrać podczas procesu rekrutacji na studia oraz w czasie ich trwania. Tylko uczniowie, którzy przez dłuższy czas regularnie się uczyli i powtarzali niezbędny materiał, mają szansę na zdobycie wykształcenia i w przyszłości – dobrego zawodu. 

Jak dbać o zdrowie w podeszłym wieku 

Wraz z wiekiem tracimy nie tylko gładką skórę i umiejętność szybkiego przemieszczania się poprzez chód i bieg. Spada również nasza odporność, poszczególne układy naszego organizmu działają coraz wolniej i mniej sprawnie. Starając się możliwie najbardziej opóźnić proces starzenia się i „męczenia się” ciała ludzie podejmują wiele działań, które ich zdaniem mają sprawić, że będą nie tylko wyglądać ale również czuć się młodziej. Wielu z nich spożywamleczko pszczele, które szczególnie w czasie gdy nie jesteśmy już pierwszej młodości, poprawia samopoczucie i usprawnia działanie układu trawiennego. Wspiera też procesy samoregulacji, poprawia pamięć a także skutecznie obniża cholesterol. Istotnym jest również zażywanie kompleksów witaminowych jak witamina c1000, która jest zmodyfikowaną wersją klasycznej jej postaci. Istnieje również szereg suplementów, które wspierają trwałość kości, działanie poszczególnych narządów a także ogólny wygląd starszej osoby. Coraz częściej sklepy suplementy tego typu reklamują nie tylko za pośrednictwem ulotek czy odpowiednich oznakowań półek ale również w telewizji i prasie, która często czytana jest również przez osoby starsze. Ważne jest również regularne badanie się i kontrolowanie poszczególnych części ciała. Na szczęście wiele z tych badań możliwych jest do wykonania w  miarę szybko i sprawnie, również poprzez akcje promujące regularną kontrolę zdrowia.